Best gelezen nieuws

Best gelezen recensies

Lebbis wint Poelifinario met Branding (pimped)

Camedy.nl  |  23-10-2011
Zondag 23 oktober heeft Lebbis de Poelifinario gewonnen met zijn programma Branding (pimped). Twee keer eerder was hij genomineerd voor de cabaretprijs voor die theatermaker met het meest indrukwekkende programma van het seizoen.

Lebbis kreeg een hommage door actrice en bewonderaar Nhung Dam. De jury zegt het volgende over Branding (pimped): "Lebbis schroomt in Branding niet om levenslessen te geven. Hij vertoont een superieure balans tussen engagement en amusement, en tussen moraliseren en de draak steken. In zijn nieuwe programma zet hij de ratio tegenover het gevoel. Kenmerkend is zijn snelheid, zijn grapdichtheid, maar ook de manier waarop hij zijn persoonlijke ervaringen weet te koppelen aan de actualiteit. Bespiegelingen over nieuwsgebeurtenissen van die week passen zo logisch in de show alsof ze maanden ervoor zijn bedacht. Een theatermaker die zichzelf en de tijdgeest genadeloos fileert."
 

Bron: VSCD

Bestel de best verkopende cabaret dvd's.



Banner Webshaping