Tweede Bad Habits Camedy Night

Locatie: Bad Habits International Pub
Plaats: Leiden
Gehouden op: 09-05-2008
(Camedy.nl) Het is vooral warm en druk… op het terras. Langzaam stroomt de pub toch aardig vol. Camera staat klaar voor opname en de tv’s staan aan, zodat iedereen echt goed kan genieten van alles wat er op het podium gebeurt. De tweede Bad Habits Camedy Night in de Leidse Bad Habits gaat beginnen.

Nico van Baaren offert zich op om het altijd moeilijke spits af te bijten. Rumoerig is het nog en Leiden moet blijkbaar nog wakker worden. Dus worstelt Nico met het nog wat suffige, stille publiek. Iets dat hem toch wel goed afgaat. Zijn materiaal is origineel. Hij heeft een hoop losse goed doordachte grappen. Hij krijgt het publiek aardig mee en betrekt hen er ook regelmatig bij. In combinatie met soms ook wat platte grappen, levert dit uiteindelijk een act op die meer verdient dan wat deze heeft gekregen.

Miss Lucillie gaat de boeken in als eerste Camedy-vrouw. Ze mag de zaal verder opwarmen en dat lukt met haar vrouwelijke charmes, waar ze dankbaar gebruik van maakt. Al flirtend gaat ze op zoek naar mannen. Het oogt allemaal lekker los, maar andermaal blijkt het lastig om het publiek constant erbij te blijven houden. Miss Lucillie lijkt, na haar korte sabbatical, wel klaar te zijn voor een vervolg van haar stand up carrière.

Iemand die sowieso van geen ophouden weet is Donald Olie. Lomp, simpel, direct en heerlijk grof, dat zijn de ingrediënten voor zijn performance. Hij vult de gedachtes van de zaal in wat betreft zijn voorkomen. Hij oogt als een lomperik en weet precies hoe mensen over hem denken, dus waarom dat beeld niet meteen lekker bevestigen? Helaas blijken de langere verhalen soms te lang voor het publiek. Jammer, want vermakelijk en beeldend waren ze zondermeer.

Helemaal uit Heerlen komt Kenny om zijn drukke act te brengen. Aan de bar was het nog even bijkomen van de tegenzittende heenreis, maar op het podium is van die vermoeidheid weinig te merken. Druk, aanwezig en vooral zijn ‘B’-theorie blijft een geniale vondst. Het publiek blijft er aardig bij, omdat Kenny er ‘staat’. Je kunt niet om hem heen.

Edith Veerhoek is de tweede dame die haar opwachting maakt. Eerder op de avond heeft ze nog in een rustig theater gestaan tijdens het AKF in Hilversum. Nu mag ze de drukte in. Iets wat duidelijk moeizaam gaat. Haar grappen zijn goed en ook lekker hard. Alleen duurt de warme avond voor sommigen te lang. Haar stem bereikt de grote groep mensen na verloop van tijd niet meer. Die mensen hebben helaas een goed optreden gemist.

Afsluiter van de avond is Juice. Met veel bravoure komt hij op en krijgt meteen de lachers op de hand. Met simpele sexgrappen scoort hij bij het publiek. Hij weet wat de zaal wil. Echter komen er een hoop bekende grappen voorbij. Zelfs heuse moppen zijn omgetoverd tot podiummateriaal. Voor de zaal maakt het niet uit. Die lachen wel. Hij weet alles goed te brengen en heeft de perfecte houding en voor niet veeleisende mensen een goede performer.

Een geslaagde tweede Bad Habits Camedy Night met veel positieve reacties. Ondanks de warmte en het verlangen naar het terras, was het een mooie avond met een hoop geinterreseerden en veel gelach. Leiden cabaretstad sluit stand up langzaam in de armen. Compilaties van de avond zullen spoedig online zijn.

Volgende review: Derde Bad Habits Camedy Night