Stand up comedy liefhebbers weten Leiden te vinden

Locatie: Bad Habits International Pub
Plaats: Leiden
Gehouden op: 14-11-2008
(Camedy.nl) Door het nodige promotiewerk lijkt Camedy de juiste mensen te hebben bereikt, waardoor de avond vol zat met liefhebbers van comedy. De zevende editie van de Bad Habits Camedy Night kan hierdoor een succes genoemd worden.

MC Omar Louchahi[ had volgens eigen zeggen wat moeite met opgang komen. Helemaal verwonderlijk was dat niet, aangezien hij slechts drie uur van te voren werd opgepiept om te komen mc’en wegens een afzegging.

Thijs Kemperink beet het spits af. Meteen leek Leiden hem te omarmen. Met rake grappen had hij snel de lachers op zijn hand en kon hij regelmatig rekenen op een warm applaus. Dat Thijs slechts een paar maanden bezig is, was geen moment te zien. Hij heeft iets en dat kwam blijkbaar ook aan bij het publiek.

Dali Stankovic kon ook al snel op veel sympathie rekenen. Het schattige Servische accent van de Servier, was daar ongetwijfeld debet aan. Waar Thijs nog dankbaar gebruik maakte van de Twentse vooroordelen, deed Dali dat bij de Servische vooroordelen. Het paste allemaal precies, zonder dat het voor de hand liggend was en vervelend werd. Halverwege zijn optreden trakteerde Dali het publiek op een verrassing. Wat hem een open doekje opleverde. De improvisaties waren ook allemaal erg sterk. Tegen het eind was de rek er helaas wel uit en waren de beste grappen gemaakt, Dali had er toen wel al dik een half uur opzitten. Na zijn optreden voelde hij ook dat hij net iets te lang door was gegaan.

Na de pauze gunde Michiel Peereboom het Leidse publiek een kijkje in de keuken van zijn aankomende theatershow. Al zijn ‘probeersels’ konden volgens de aanwezigen vast wel in zijn nieuwe programma, want het publiek beloonde elke grap met hard gelach en minstens zo hard applaus. In tien minuten vuurde hij de ene (korte) anekdote na de andere op de mensen af.

Nog sneller was zonder twijfel Pieter Jouke. Schaars zijn de absurdisten in Nederland, maar Pieter is er één van die we moeten koesteren. Als een rollercoaster ging hij van links naar rechts, maar wel met een ‘boodschap’. Droog, intelligent, gek, vaag, absurd zijn enkele steekwoorden die perfect passen bij Pieter zijn optreden. Het publiek kon bijna in één stuk doorlachen, want zodra men uitgelachen was bij de ene grap, volgde alweer een lachmoment voor de andere.